Du kanske fick fast mig ändå?!

Det är enkelt att fastna i en blogg, inser jag. Även om det är en knasig bloggadress och att jag helst hade velat vara på Wordpress. Tänkte byta över, men det är en del trevligt jag skrivit här. Jag orkar inte byta. Det här är ett reflektionsforum, ingen privat dagbok. Jag kan lika gärna stanna kvar?

Jag har tänkt att sova nu. Imorgon blir en lång dag. Föreläsningar och pluggtid. Jag pluggar alltid mina timmar varje dag, även om det är sent och jag är trött. Det är tämligen intressant det där med tiden man pluggar och resultat. Jag hade en diskussion med en kille för ett tag sedan på nätet om "att jag har det otroligt bra eftersom jag har det så lätt för mig i skolan". Jag blev lite irriterad och sade till honom att jag sliter som ett djur för min kunskap och mina betyg. Jag pluggar enormt många timmar och lägger ner såväl tid som pengar på att öka min kunskap. Det är inte så att jag, utan att göra någonting, kan gå och göra en tenta och skriva toppbetyg. Det är urlöjligt. Jag lägger 6-7 timmar om dygnet på mina studier; antingen genom att plugga kurslitteratur, gå på föreläsningar, gå på kurser, se dokumentärer osv. Man får ingenting gratis; "there's no such thing as a free lunch", som min lärare i ekonomisk historia sade på en föreläsning. Det är sant.

Gud. Du fick uppenbarligen fast mig i bloggandet igen, R.

Kommentarer
Postat av: Moa

ja alltså dina resultat beror ju på att du pluggar 24/7, inte att du har lätt för dig.

det finns dom som kan läsa saker en gång och sen minnas det men du tillhör inte den kategorin vad jag har märkt :p

det är mer min brorsa. fast det funkade inte när han började på universitetet, vilket gjorde det lite jobbigt för honom eftersom han tidigare fått väldigt bra betyg utan speciellt mycket anstränging

2009-01-29 @ 21:26:37
Postat av: Lenitah

Svar till Moa: Jag har ett ganska dåligt kortidsminne, men ett fenomenalt långtidsminne. Därför pluggar jag så pass mycket. Det fungerar utmärkt!

2009-01-29 @ 21:37:48
URL: http://lenitah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0