Ny vecka, nya utmaningar

Kanske dags att blogga lite?
Helgen har varit alldeles för skön och avslappnande. Satt och filade på ett inlägg om den svenska försvarspolitikens eventuella internationella roll som jag skulle publicerat redan i lördags, men det fick vänta tills idag. Det finns viktigare saker att göra än att sitta framför en dator en helg som denna. Då skall man spendera tid med nära och kära., samt lämna rollen som blivande forskare och istället fokusera på min roll som författare. Diskussionen om försvarspolitiken är förresten redan publicerad, som ni kan se.

Den här veckan händer det några trevliga saker:
Ons: samtal om civilkurage och diplomati med Sveriges f.d. utrikesminister Jan Eliasson och Brian Palmér, med docent Hans Abrahamsson som moderator.
Fre: Föreläsning om maktstrukturer och maktteorier

Dessutom skall jag ta del av World Economic Forum's slutgiltiga rapport "Global Agenda", jag skall se om någonting nytt dykt upp under World Social Forum-mötet samt se två dokumentärer på SVT-Play. Dokument utifrån, om Gazprom och sedan om Matkrisen. Repetition från vårens termin i utvecklingsekonomi och globala utvecklingsstudier. På fredag skall jag ta mig en tur till Nässjö. Den här veckan blir överlag lugn. Nästa blir mer hektisk.

Idag blir det även att läsa en del av min kurslitteratur inför morgondagens föreläsning om politiska förändringar.


Hoppas ni alla får en givande dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0