Melodifestivalen

Ingen har väl undgått att jippot Melodifestivalen dragit igång igen? Paljetter, glamour och en uppsättning av mer eller mindre värdelösa låtar. En hysterisk programledare. Fyra veckors fundering på om Melodifestivalen tappat greppet helt. Ändå tittar jag och blir till och med engagerad i programmet.

Gårdagen var nog den sämsta öppningen i mannaminne. 8 låtar, varav 4 stycken var värdelösa, tre halvbra och en riktigt intressant. Den intressanta var faktiskt Caroline af Ugglas "Snälla snälla". Jag tycker om hennes texter och känsla i framförandet. Enkelt och givande. Dock helt fel forum, naturligtvis. Alcazar och Emilia till Globen. Emilias låt var relativt bra.

Det är sällan jag hittar någon riktig favoritlåt i Melodifestivalen. Jag gillar vanligtvis artister i stil med Coldplay, Bob Dylan, Elin Sigvardsson och Eva Dahlgren, alternativt mer gothinspirerat med Within Temptation och Evanescence. Flera demoband finns också i min ipod. Lättsam popmusik är inget jag vanligtvis föredrar.

Det skall bli spännande att se om det finns några guldfynd i år.

Kommentarer
Postat av: Moa

Haha, jag har slutat titta för längesedan :p

Fast jag var ju bara tvungen att kolla när The Ark var med förstås

2009-02-09 @ 13:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0