En vuxen kvinnas bekännelse

Detta inlägg blir inte roligare än det föregående. Nu när jag fått in  8-17-dagar, dragit ner mitt internetsurfande och kommit hem sent (vilket är detsamma att man spendera tid med sin familj, äter och sedan sover) börjar jag förstå varför tycker om rutiner. Men jag är mer än glad att jag är singel, annars hade jag fått ett fasansfullt dåligt samvete. Det räcker med känslan av försummelse av vänner eftersom man knappt hinner vara inne på internet längre. Men det finns helgerna till och inte minst somrar.

Dock är det någonting magiskt med rutiner. En känsla av kontroll och att man åstadkommer någonting. Dessvärre är jag dålig på att sova. Jag måste bli bättre på att sova mina timmar. Men jag tenderar att få romaninspiration. För dem som av någon anledning missat det skriver jag på en roman. Fantastisk, avslappnande känsla och ett utmärkt sätt att komplettera vetenskap och internationell politik.

Det är förövrigt till min roman jag skall återgå nu, en fredagskväll som denna. Imorgon kommer jag åka till Nässjö.

Vi hörs på söndag, då skall jag komma med lite politiska analyser.


/Len

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0