Busy day, busy day

Långa dagar, mycket jobb!
Hinner knappt hem innan jag går och lägger mig. Jisses. Men det är så det skall vara, inte sant? Mycket att göra. Jag har kommit dithän att jag börjar se studierna som ett jobb. Då går man på föreläsningar och läser sina timmar. Och det är någonting jag verkligen gör. Det går utmärkt. Har dessutom kommit dithän att jag skaffat mig en termos, vilket gör timmarna vid böckerna väldigt mycket lättare. Det är skönt att läsa ut böcker, att ligga i fas och att kunna ta helgerna helt lediga!

Dagen har varit givande. Första delen av dagen spenderades med "Makt och Internationella relationer" och sedan var jag på en föreläsning; "Civilkurage och den internationella diplomatin" med f.d. utrikesministern och diplomaten Jan Eliasson och den prisbelönte Harvardlektorn Brian Palmer. Moderator Hans Abrahamsson. En riktigt bra föreläsning med många tankeställare och roliga kommentarer.

Jag älskar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0