Ett nytt liv och FN-utbildning

Jag har gjort helomplaneringar i min vardag nu. Ändrat och tagit bort det som inte fungerar. Det känns skönt. Dessutom har jag ökat mitt sparande. Vet inte om det är ett resultat av finanskris och kommande lågkonjunktur eller inte, men jag uppskattar stort sparande. Har finanser så jag klarar mig, men man kan alltid ha mer. För mig är ekonomisk trygghet oerhört viktig.

Idag väntas planering av min konfliktanalys om Tjetjenien, samt IR-studier. Har tittat upp kommande kurser, samt planerat min utbildningsgång till min fil-kand i Globala studier. Har funderat på fördjupningskursen i Globala utvecklingsstudier, men insåg - efter att ha läst kursplan och litteraturlista - att det inte är någonting för mig. Istället kommer jag med största sannolikhet lägga den terminen Mellanösternstudier för att ge mig spetskompetens. Jag är oerhört intresserad av religion/politik.

Imorgon vankas heldags-utbildning om FN på Scandic Hotel. Skall bli väldigt spännande.


Nu skall jag ta mig en promenad i solskenet (vad är det jag läser om snö i Stockholm?) och därefter skall jag läsa den nyligen skrivna Washington-deklarationen från helgens G20-möte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0